צפו • טרור ההצתות חוזר לגוש עציון

סוכנות תצפית 1 Comment on צפו • טרור ההצתות חוזר לגוש עציון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודש האחרון התגברו התקפות האבנים, בקבוקי התבערה והבערת צמיגים על ידי פורעים ערבים מבית אומר אל עבר הישוב כרמי צור שבגוש עציון.

אתמול אחה"צ הציתו הפורעים את גדר הישוב, השריפה התפשטה עד מטרים ספורים מבתי הישוב. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפות תוך כדי הפרות סדר קשות וידויי אבנים מסיביים, דבר שאילץ את הצוותים לסגת לאחור ולהפסיק את פעולות הכיבוי לסירוגין.

מזכיר הישוב כרמי צור, שאלתיאל ציק, מסר לסוכנות תצפית: "הערבים מבית אומר מגיעים כל יום אחר צהריים לעשות הפרות סדר, זה מתחיל באבנים ברוגטקות ועובר לבקבוקי תבערה, לצערנו הצבא לא נכנס בהם בכל הכוח, ולכן הם מגיעים עד לישוב"
"לוקח זמן עד שמגיעה כבאית, עד שמגיעה משטרה, ולכן השריפה תפסה ממדים. אבל הכל מתחיל מההפרות סדר, ואנחנו צריכים לגרום שהעסק הזה יטופל ויעצר"

עדיאל שרעבי, תושב כרמי צור שהשריפה הגיעה מטרים ספורים מביתו מסר לסוכנות תצפית: "זו פעם שניה כבר השבוע שהדליקו פה את האש. היום, הם הגיעו למרחק של 20 מטר מהגדר, והחיילים לא יכולים להגיב חוץ מלירות כדורי גומי וגז מדמיע. הביזיון הזה לא יכול להמשך, יש לנו כאן ריבונות, הצבא אמור לשלוט בשטח הזה והוא לא עושה את זה, לפי מה שאני מבין כתוצאה מהנחיות מלמעלה, לא כתוצאה מחוסר פעילות או חוסר יכולת של החיילים בשטח, זו פשוט בושה וחרפה!"

מדוברות כיבוי והצלה יו"ש נמסר לסוכנות תצפית כי צוותי כיבוי פעלו אתמול בשעות אחה"צ והערב בשריפת קוצים בסמוך לגדר הישוב כרמי צור שהוצתה במהלך הפרת סדר (דרומית לבית אומר) ובנוסף במספר מוקדי הצתה מצפון לבית אומר, באוכף המוכתר, במהלך פעולות הכיבוי נרגמו הצוותים באבנים, נסוגו ולאחר מכן בהמשך פעולות הכיבוי נרגמו שנית – נזק נגרם לאחת הכבאיות, ללא נפגעים.

בנוסף גם בישוב נווה צוף שבבנימין פרצו שריפות אתמול, סמוך לשעה 13:00 פרצה שריפה גדולה על גדר הישוב מכיוון הכפר נבי סאלח ונשרפו כ7 דונם, וסמוך ל16:45 פרצה שריפה בפאתי מפעל אמבטיות הנמצא באזור התעשייה היישובי, הצמוד גם הוא לנבי סאלח. לסוכנות תצפית נמסר כי טרם ברור בשעה זו האם מדובר בהצתות מכוונות או ברשלנות. צוות כיבוי מתנדבים מנווה צוף יחד עם צוות כיבוי מתחנת אם בנימין פעלו בשתי השריפות.

צילום תצפית:
IMG-20140825-WA0011

IMG-20140825-WA0009



1 תגובות

מיין תגובות